Vraag & antwoord

Internationale banktransactie

Kan je niet met iDEAL of creditcard betalen, dan kun je zelf het bedrag overmaken naar Idealis door middel van een banktransactie. Hieronder lichten we toe hoe dit in zijn werk gaat.
Je kan een internationale transactie online via jouw eigen bank doen of, indien mogelijk, aan het loket van jouw bank. Het is belangrijk om in de betalingsomschrijving alle details te noemen, zodat wij jouw betaling kunnen herleiden. Vermeld daarom: Je achternaam, straat, huis- en kamernummer (van de kamer waarvoor je betaald).
Je hebt daarbij de volgende gegevens van Idealis nodig:

IBAN number NL05BNGH0285033018
BIC/SWIFT code BNGHNL2G
In name of

Idealis
Postbus 18
6700 AA Wageningen
The Netherlands

Bank

BNG
Postbus 30305
2500 GH  DEN HAAG
The Netherlands

Let op! De bank kan extra kosten in rekening brengen voor een internationale transactie! Het is daarom goedkoper om met creditcard of iDEAL te betalen. 
De bank kan vragen of je de bankkosten volledig zelf wil betalen of wil delen met de ontvangende partij. Kies hier voor volledig zelf betalen, anders klopt het bedrag wat Idealis ontvangt niet en voldoe je niet aan de betaalverplichting! 

Wat moet ik betalen?
Op de vorige pagina zag je het te betalen bedrag staan. Je moet exact dit bedrag overmaken om aan de betaalverplichting te voldoen.

Hoe gaat het verder als ik betaald heb?
Een internationale bank transactie kan soms ruim een week onderweg zijn. Zo lang laten we jou niet wachten. Als je betaalt hebt krijg je een betaalbevestiging. Maak hiervan een foto of schermprint en stuur deze vervolgens naar contactidealisnl. Vermeld daarbij ook jouw gebruikersnaam (het e-mailadres waarmee je inlogt op Mijn Idealis), zodat we kunnen achterhalen wie je bent. Wij controleren je betaalbevestiging en zetten je dan een stap verder. Je krijgt een bericht van ons dat je kan inloggen om je contract te ondertekenen.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden