Om te zorgen dat onze complexen tip-top blijven is er natuurlijk onderhoud nodig. Maar we willen jou hiermee zo min mogelijk in de weg zitten. Daarom een aantal spelregels.
1. Is er iets kapot?
Laat het ons dan weten via onze
2. Externe onderhoudsbedrijven doen ons onderhoud
Dat betekent dat je met verschillende mensen te maken kunt krijgen. Zij volgen onze regels en kunnen zich identificeren. Voel je vrij om hierom te vragen!
3. Wij doen ons best om stil te zijn als het moet
-
In onze
onderhoudskalender (die je zowel op onze website als in onze app terugvindt) zie je met welke examen- en studieweken van de WUR wij rekening houden als het gaat om onderhoud. In deze periodes (low maintenance) wordt alleen onderhoud uitgevoerd waarbij geen langdurige geluidsoverlast wordt veroorzaakt. Zo kun jij je volledig focussen op je studie. -
In de overige studie- en examenweken vindt er wel onderhoud plaats. Natuurlijk doen wij ons best om ook in die periodes zo min mogelijk onderhoud te plannen dat geluidsoverlast veroorzaakt. We kunnen dit echter niet altijd voorkomen, dus hou hier rekening mee.
-
Is er onverwacht toch onderhoud nodig dat niet kan wachten? Zoals bijvoorbeeld een lekkage? Dat voeren we uiteraard meteen uit, ongeacht de periode.
4. Jij moet zo min mogelijk hinder ervaren
Daarom hebben we afspraken gemaakt met onze aannemers, zoals:
-
Het niet toestaan van een radio.
-
Het afschermen van jullie (en onze) eigendommen tegen vuil en beschadiging.
-
Het schoon- en netjes achterlaten van de werkplek na elke werkdag.
5. Hou je inbox in de gaten voor aankondigingen
We mailen je over onderhoud, inclusief details en hoe je een afspraak kunt maken als we op je kamer moeten zijn. Heb je onze
6. De spelregels per ruimte
Er zijn specifieke regels voor onderhoud in jouw kamer, op jouw afdeling en in de algemene vrij toegankelijke ruimtes.
Onderhoud in jouw kamer
-
Werkzaamheden vinden plaats van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.30 uur.
-
Als je een afspraak maakt, komen we op het afgesproken tijdstip langs. Ben je er niet? Dan gaan we niet naar binnen, maar moeten we wel een nieuwe afspraak maken. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden kunnen zijn.
-
Als je geen afspraak maakt, gaan we ervan uit dat het je niet uitmaakt wanneer we langskomen binnen de genoemde werktijden. We bellen of kloppen eerst aan. Reageer je niet? Dan gaan wij naar binnen. We sluiten je kamer uiteraard ook weer netjes af.
-
Bij een noodsituatie mogen we zonder jouw toestemming je kamer betreden.
Onderhoud op jouw afdeling
Het gaat hierbij om de ruimtes die je deelt met je afdelingsgenoten, zoals de gang of de keuken.
-
Werkzaamheden vinden plaats van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.30 uur.
-
Als het echt niet anders kan, voeren we ook onderhoud uit op zaterdag, dit doen we pas vanaf 8:00 uur.
-
We bellen altijd eerst aan. Is er geen bel of wordt er niet opengedaan? Dan openen wij de afdelingsdeur zelf.
-
Als we bewoners tegenkomen op de afdeling, leggen we graag uit welke werkzaamheden we gaan uitvoeren.
Onderhoud in algemene, vrij toegankelijke ruimtes
Denk hierbij aan het trappenhuis of de entreehal, of de toegangsweg naar je wooncomplex.
-
Werkzaamheden vinden plaats van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 18.30 uur.
-
Als het echt niet anders kan, voeren we ook onderhoud uit op zaterdag, dit doen we pas vanaf 8:00 uur.